Pages

Sunday, October 14, 2012

Memancing di Wetland

Hari sabtu lepak di Wetland Putrajaya sambil memancing. Minat baru, dan aku masih baru nak belajar.

Ditemani isteri dan jugak member aku bersama isteri dan anaknya, aku lepak kat sana dari pukul 10 pagi sampai pukul 6 petang.

Nak memancing kat sini kena bayar,setiap rod yang dibawa kena bayar RM20 sahaja. Boleh mula memancing seawal jam 9 pagi sampai 7 malam.

Masa aku sampai tu, hujan baru mula turun, rintik2 je. Tapi hari tu sepanjang hari hujan turun, dari pagi sampai ke petang.

Aku guna umpan dedak, dedak yang dah siap berperisa,tinggal nak kena bancuh dengan air je sikit2 dengan tujuan untuk mudah buat kepalan pada mata kail. Mulanya nak guna mata kail mata bom, tapi cari punya cari tak jumpa sampai ke sudah. Terpaksa la guna mata kail single. Janji ada mata kail kan.

Untuk percubaan aku kali ni belum ada hasil, dan rod baru aku tu belum lagi berjaya memberikan jasanya untuk aku. Mungkin next time aku kesana lagi dengan hasilnya sekali.

Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments: