Pages

Tuesday, May 31, 2011

AKU KATA TAK NAK , TAK LAA !



join segmen 24 jam brader ben..

aku ni sebenarnya x blh dipisahkan dgn rokok,bukan sbb aku ni seorg perokok tp my big daddy yg hisap rokok,dari kecik aku disuruh untuk belikan rokok untuk die tp die dgn sekeras2nya x benarkan aku dan adik2 yg lain hisap benda haram ni...sbb bnd ni kompem bg penyakit bkn setakat penghisap tu sndr tp untuk org2 sekeliling nya skali.
aku pernah try bnd ni,mmg xde faedah sbb buat perit tekak je dah tu batuk smp mengalir2 air mata..btl x?mase kat kolej dulu aku ade gak hisap tp just mase2 nak exam je untuk release tension,tp serius xde pekdah jugak!!haha...tp kawan2 aku ramai yg hisap bnd alah ni,bg aku x best pon tp bg diorg yg dah jd peminat tegar mmg xleh tggl,sbb bg diorg dah jd makanan tambahan selain nasik n kalau x amik rokok diorg xkan blh buat keje dgn tenang...serius ni,smp ade member aku menggigil tgn jmp aku sbb xde duit beli rokok n nak pinjam 80sen je nak beli rokok sebatang..dasyat kan?
tp skrg ni ayah aku dah x mcm dulu,sekotak tu blh tahan smp seminggu kadang2 2 minggu tu pun dalam proses berenti,sbb sygkan mak aku n fameli die yg xde gantinya ni..1 lagi cerita,hehehe...adik aku penah kantoi hisap rokok dalam bilik,bile buat spotcheck ade puntung rokok bawah katil..ape lg makan pelempang la adik aku tu,tercampak dr dalam bilik ke ruang tamu...ha tu die pengajaran ayah aku bg,skrg adik aku dah jd budak tahfiz n x sentuh dah bnd tu...alhamdulillah.
so,xde faedahnya hisap rokok ni,kpd yg baru nak mula lupakan je la hajat korg tu sbb membazir je,rokok sekotak rm10 dah skrg simpan dlm tabung utk mase depan lagi bagus,pada yg dah lame hisap kurang2 kan la hisap n seboleh2nya berenti la...bnyk cara untuk berenti hisap,ubat2 pon bnyk disediakan..ingatlah pd org yg tersyg sebelum terjebak dalam kancah PEROKOK!!

klik sini kalau nak join...

1 comment:

Mr feckry said...

ben ni musuh aku tau tak? ramai yang kate die kembar aku