Pages

Monday, December 22, 2014

Paintball Valley Malaysia Bukit Lagong

Assalamualaikum

Setelah dua tahun berehat dari main paintball, sabtu lepas bersamaan 20/12/2014 aku kembali menarik picu marker. Kali ini lokasi bertukar ke Bukit Lagong, Selayang. Penyertaan seramai 14 orang dari geng2 ofis yang berhati kering untuk merasa keperitan pallet yang bakal di tembak ke arah member masing-masing.

Pakej yang ditawarkan amat2 berbaloi. RM100 seorang dan pakej tu termasuk sarapan,makan tengah hari, minuman ringan, marker, face mask, pallet 500 biji dan vest. Yang tak termasuk dalam pakej tapi percuma ialah mandi sungai yang sejuk tahap beku.

Sebelum main tembak2 ni macam biasa la penerangan dan taklimat ringkas tentang keselamatan akan diberikan oleh petugas @ marshal kat sana. Kalau kena tengking atau kena jerkah masa main sebab langgar peraturan jangan kecik hati pulak nanti. Sebab kebanyakan geng marshal ni bekas2 askar dan gila punya tegas.

Tempat ni ada 4 padang perang, korang boleh pilih mana nak main dulu atau serahkan pada marshall untuk tentukan jenis dan peraturan permainan. Jenis permainan ni macam2 so korang disarankan berada dalam keadaan yang cergas dan fitness mau baik. Yang merokok disarankan stop dulu pengambilan rokok 10 minit sebelum main untuk mengelakkan mendapat serangan semput dan serangan jantung.

Nak tau lebih lanjut korang boleh masuk FB diorang iaitu Paintball Valley Malaysia. Selamat bersukan.














No comments: