Pages

Monday, May 30, 2011

Doaku Buat Mereka



Klik sini kalau nak join

Nak jadi cerita masa sekolah rendah dulu aku ni mmg buas tahap ape aku pun xtau,1 hari tu sepupu aku ajak aku pg main game berbayar kat umah cina,tempat tu dibuka secara haram jd mak bapak mane yg suke anak2 die pg tempat2 mcm tu kan?ayah aku balik keje mcm biase la cari anak2 die tnye mak aku,mak plak x tau...sekali pak cik aku call ayah aku ckp aku pg tempat haram tu,balik je aku dari tempat tu ayah aku dah ready dgn rotan,mak aku menangis sbb x mampu pertahankan aku,sbb dah terang2 aku salah..aku x sedar lagi sbb walaupun dah kena sebat aku still lagi buat.

2nd punye kejadian ayah aku amik upah drive kereta org bawak ke KL,aku duduk kat umah dgn mak n adik2 yg lain,hari tu kereta pak cik aku ade kat umah aku sbb die kuar outstation...ntah ape setan yg rasuk aku,aku blh pg amik kunci kereta,start n masuk gear undur yg tu selamat lagi...nak kedepan balik tu,aku bantai tekan habis,bedentum bunyi kereta tu cium dinding umah..nasib baik x runtuh.Mak aku menangis depan pintu umah,telepon ayah aku mintak balik...esok pagi mase subuh ayah aku tgh semayang aku dah bngun n berdiri betul2 belakang ayah aku smp habis smyg,lepas je habis ayah aku bace doa terus aku sambar tngan ayah aku mintak maaf sambil menangis yg teramat sngat..ayah aku dgn tenang pegang kepala aku smbil cakap 'xpe la long bnd dah jadi' makin kuat aku nangis...itu lah penyesalan aku paling mendalam sbb keluarga aku mase tu bkn nye senang,nak kene cari duit repair kereta pak cik aku tu lagi la menambah beban.

Kesabaran org tua aku mengajar aku menjadi org yg lebih berguna smp ke hari ni.Terima kasih...

5 comments:

Azza Azman said...

bagus... buang yang keruh amik yg jernih..saya pulak pernah calarkan kereta yg umurnya tak cukup sebulan. Mama tak cakap papepun kat saya hari tu. Wuwuwu

follow awak..
XOXO, Chempaka Sari.

Niena Muhammad said...

dtg singgah dari blog abg ben dan terus follow ..nice cerita tu :)

Eera Shera said...

salam.best cite nih.untung ada parent yang sabar. semoga terus jadi anak yg baik. ok dah follow =)

Aziela said...

Kagum dengan parents awak yg penyabar. Syabas kerana berjaya merubah diri. Follow yer...

~ Jebat Derhaka ~ said...

terbaek dari ladang eric deko2