Pages

Thursday, May 19, 2011

Pengaruh Komik

KUALA TERENGGANU: Taksub terhadap komik berciri pertarungan yang menjadi kegemarannya, seorang lelaki bagaikan hilang ingatan apabila cuba menyembelih adiknya dan mencederakan seorang anggota polis di rumahnya di Kampung Batu 10, Kawasan Perindustrian Gong Badak, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 5.30 petang itu, suspek berusia 36 tahun dan sudah beristeri serta mempunyai dua anak, bertindak mengelar tapak tangan adiknya menggunakan parang.

“Dia kelar lengan dan tangan saya sebelum meletakkan parang sepanjang 15 sentimeter ke leher saya. Ketika itu saya tidak dapat berbuat apa-apa kerana melihat dia bagaikan tidak sedarkan diri.

“Mujur ada rakan dan orang ramai yang berada berhampiran tempat kejadian menyelamatkan saya,” kata adik lelaki itu yang enggan dikenali.


Mangsa yang berusia 20 tahun mendapatkan rawatan sebagai pesakit luar di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) sebelum membuat laporan polis.

Umur dah tua dah tu,mcm mane la blh terpengaruh dgn komik???kalau budak2 tu kita blh la terima lagi sbb dalam usia kanak2 diorg banyak berimaginasi..mcm2 cerita dunia zaman skrg kan..

Aku yg gila komik ni pon x mcm tu..lagi mcm2 komik aku bace,dari kecik smp skrg..ok je,xpenah pulak nak tetak org kan..hehe,ingat kawan2 komik tu just imaginasi pelukis dan penulis skrip nya sahaja,jgn kita bawak masuk dalam kehidupan sebenar sbb ada perkara yg mustahil bagi manusia biasa mcm kita nak buat mcm dalam komik tu.

No comments: