Pages

Friday, September 7, 2012

Sembang Petang #1

Hari ni aku lepak minum petang,tajuk tak pernah ada asalkan terlintas je kat fikiran terus jadi perbualan.
Hari ni sembang pasal syurga dan neraka,siapa orang paling last keluar dari neraka,bukan last masuk ke neraka ya.

Ikut versi kawan aku ni namanya Iman yang mana dia beriman kepada Allah tetapi tidak beramal dengan suruhan Allah. Malaikat bertanya kepada Iman,masih adakah tempat untuk Iman di syurga? Iman merasakan dirinya diperli,lalu Allah berfirman bahawa Allah akan sediakan syurga sebesar dunia untuk Iman, bayangkan berapa pemurahnya Allah,walaupun hambanya tidak melakukan amalan yang diperintahkan dan hambanya adalah yang terakhir keluar dari neraka, tapi Allah tetap sediakan tempat untuk hambanya sebesar dunia.

Cerita kawan aku yang lain pula manusia akan terpegun hanya dengan tengok pintu syurga sahaja..terpegun tu pun 500 tahun,setahun akhirat bersamaan dengan seribu tahun dunia..Allahuakbar. Tu belum lagi tengok bidadari.

Dan sorang lagi kawan aku cakap ada riwayat menyatakan matahari boleh malap seandainya bidadari syurga menyentuh matahari.

Kagum tak? Kagum kan...so,sama2 la kita berebut untuk buat amalan untuk masuk syurga,masuk syurga tak kena bayar pun..free je,kenapa free? Sebab Allah tak letak pun bayaran,cuma ikut je suruhanNya dan tinggalkan laranganNya. Susah? Hmm..
Published with Blogger-droid v2.0.9

1 comment:

Mr feckry said...

ko lepak kat markas lajnah pas caw 'bakri' ke?