Pages

Saturday, September 29, 2012

Beli joran pertama

Semalam sebelum jumaat aku dengan beberapa kawan aku sempat serbu kedai barang pancing kat area seri kembangan, kedai tu buat offer gila2 punya dan aku ni boleh dikatakan ada jugak la pegi memancing tapi tak penah ada joran, selalu pinjam je.

Oleh kerana itu la aku menyediakan bajet sebanyak 150 hengget untuk merembat satu set joran yang aku impikan.

Sampai je kat sana pemancing2 dah memenuhi kedai tu, aku apa lagi terus tuju kat almari reel, memang murah. Half price je yang tinggal, dan aku berjaya memdapatkan jenama Abu Garcia ( macam dalam gambar tu ).

Rod pulak aku dapat diskaun 30% daripada harga asal, jenama Eupro, harap2 rod tu tahan lama
Panjangnya 7 kaki dan kekuatan rod tu mencecah 30 paun. Tali pulak aku amik tali murah ke dulu sebab bajet lari sikit, aku amik tali tangsi dengan kekuatan 25 paun. Nak angkat ikan besar ni.

Terlupa pulak nak bagitau yang aku beli joran kali ni untuk join competiton kat tasik putrajaya ahad ni. Bayaran just RM10 je tapi hadiah dia memang world la.

Joran dah ada,sama2 la kita usaha dan berdoa untuk aku untuk dapatkn hadiah perdana iaitu sebuah kereta myvi..aku nak hadiahkan kat wife..insyaallah.

Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments: