Pages

Thursday, September 27, 2012

Demam

Masuk hari kedua dah aku demam, semalam ada jualan lagi tapi turn wife aku yang jaga tapak jualan. Aku rehat kejap lepas telan ubat pun ting tong lagi. Tengah hari aku turun ke tapak jualan untuk tolong wife aku tapi benda lain yang jadi aku duduk tengok je bos aku tu meniaga..

Pagi semalam hujan lebat,ingatkan tak dapat dah nak meniaga tapi ketentuan tuhan lebih utama, masih ada rezeki untuk yang berusaha, aku bukan maksudkan aku tapi abang2 dan akak2 yang dtg dari jauh untuk meniaga kat bangunan kerajaan ni. Datang awal pagi, ada yang pukul 7.30 dah terpacak nak buka gerai untuk cari rezeki. Memang full respect la untuk diorang ni.

Lepas habis jualan, wife aku kemas sorang2 sebab tak nak nyusahkan aku katanya. Dia tau aku kurang sihat. Dah siap mengemas baru dia panggil untuk tolong hantarkan dia balik ke rumah, bukan jauh pun rumah dengan ofis 5 minit je.

Petang semalam balik je kerja terus aku rehat, telan ubat dan tidur bersungguh2. Bangun untuk solat dan makan je, kat sini dah boleh nampak dah pengorbanan isteri untuk suami. Amik selimut untuk suami, kejutkan suami untuk solat, masak bubur nasik pulak, dan macam2 lagi la..

Hari ni demam still belum kebah, kepala still pusing2, hidung masih sendat..kerja tetap kena pegi, buat apa yang mampu. Siap kerja rehat kejap, kerja datang sambung kerja. Tengah hari pergi makan sup daging kat area balai polis abu bakar baginda, sedap sebab rempah sup buatkan badan aku jadi panas.

Masa taip entry ni rasa ok sikit dah, malam ni nak ke parlimen. Harap2 takde masalah.

No comments: