Pages

Tuesday, September 25, 2012

Berniaga di bangunan kerajaan

Dari awal tahun lagi aku meniaga kat tapak jualan ofis aku,setiap bulan hari gaji memang akan ada jualan,aku sewa tapak dngan bayaran yang sama dengan peniaga2 lain,tak pernah kurang.

Aku mintak cuti utk meniaga,tak ganggu siapa2,tak cuit siapa2,tapi entah kenapa sejak dari hari pertama aku meniaga tudung kat tapak tu aku seakan tak disukai oleh peniaga2 lain,aku pun tak tau kenapa.

Bukan semua peniaga,sesetengah je. Yang aku lagi tak faham diorang tak kenal pun aku ni,tp komplot seakan2 diadakan untuk tidak berkawan dengan aku,sedangkan aku meniaga kat situ tanpa ada keistimewaan atau kelebihan dari org lain.

Pada aku,aku buat tak kesah je. Selagi diorg tak buat apa2 yang boleh buat aku dengan wife aku sakit,aku buat tak reti je la. Setakat ni yg aku perasan diorang cuma mampu menjeling je bila ada orang datang membeli kat tempat aku. Dan yang pastinya semua peniaga org melayu. Bila nak maju?

Kalau nak dibandingkan dengan diorang,aku ni cuma part timer sedangkan diorng peniaga tegar yg sentiasa berlegar dan berniaga di sekitar bangunan kerajaan di Putrajaya. Manusia sekecil aku ni pun ada orang tak puas hati. Semoga Allah sentiasa permudahkan urusam aku.

Published with Blogger-droid v2.0.9

4 comments:

Mr feckry said...

baca doa bebanyak..bagi dorang tak pandang buruk kat ko

Unknown said...

dengki la tu.. sabar je lah

Unknown said...

meniaga katne? nk join leh?

Azrina Zolkifli said...

Assalamualaikum tuan.. Masih berniaga ke di bangunan kerajaan? Mcm mane Nak masuk berniaga disana ye? Boleh share contact number person in charge tak?