Pages

Tuesday, July 24, 2012

Paintball @ woodsball

Assalamualaikum
Sabtu 14/7 yang lepas aku, wife dan kawan2 ofis buat satu aktiviti hujung minggu. Program ni dirancang selama sebulan setengah, berlangsung di Taman Botani Negara, Bukit Cahaya Shah Alam. Pemain 12 orang je, asalnya ada dalam 22 orang tapi disebabkan ada komitmen lain terpaksa la diorg tarik diri walaupun diorang nak sangat join.
Masa berkumpul sebelum bertolak ke Shah Alam





Sampai je kat Taman Botani @ Bukit Cerakah tu semua mula la sibuk tukar baju, semua yang pegi ni semua 1st time nak main, ada yang tambah baju berlapis2, ada yang tukar2 kasut. Masing2 dalam kepala pikir takut sakit badan.
 Peluru atau pallet sebelum dibahagikan
 Bergaya dulu sebelum kena tembak


 Gaya seorang otai

 Sesi mengisi peluru
 Save pin kena selalu cek, takut tertembak orang kat luar kawasan permainan
 Dah ready nak perang
 Lepas satu round
 Kena tembak kat muka

Kepuasan dan keletihan yang tak terkata, tapi yang penting apa yang aku rasa masa tu adalah seronok, hilang segala penat kerja dan yang paling penting lebam2 satu badan.
Permainan yang aku main ni juga dipanggal woodsball mungkin sebab main dalam hutan kot, ala-ala peperangan sebenar la, kena pandai strategi dan kena cepat bergerak kat sebalik pokok yang ada dalam kawasan perang tu, kalau tak kena tembak la.
Permainan ni tak sama macam yang korang tengok menyorok belakang belon tu ye.
Kitorang bayar RM103 termasuk insurans untuk diri masing2.
Yang kitorang dapat : Pallet 500 biji seorang
Marker@senjata
Face mask
Baju Pelindung
Main sepuas hati sampai korang tak larat nak bangun

Kemudahan yang ada kat sana: Kafe
Tandas
Surau

Lepas solat Zohor kitorang sambung main sampai pukul 5 petang, maknanya jadual permainan korang tak terikat dengan sapa2, ikut suka korang nak main masa bila nak stop masa mana.


No comments: