Pages

Tuesday, July 3, 2012

Kena Buatan Orang Lagi

Assalamualaikum teman-teman

Manusia memang akan sentiasa ada perasaan iri hati, baru2 ni ayah aku pulak kena buatan orang... Sebelum ni mak aku yang selalu kena. Kali ni ayah aku kena bisa ular. Ntah macam mana orang tu hantar hanya Allah je la yang tau, tapi memang dapat kesan la orang yang menghantar bisa tu datang dari belah2 Golok sana.

Sebelum tu, ayah aku ni ada kedai tudung yang diuruskan oleh mak dengan ayah aku sendiri. Sejak dua menjak ni lepas pindah ke kedai baru rezeki orang tua aku ni bertambah, makin ramai customer dari hari ke hari. Tak kira la dari negeri mana pun kalau datang nak beli secara borong ramai yang datang cari kedai orang tua aku ni.

Sejak tu la mak dengan ayah aku ni asyik diuji dengan benda2 halus hasil dihantar oleh orang2 yang busuk hatinya. Aku pun dah lali dah dengar citer mcm2 dari mak aku, tapi alhamdulillah dengan izin Allah sampai hari ni orang tua aku sentiasa dipeliharaNya. Berkat bacaan ayat2 rukyah yang mak dgn ayah aku baca tiap hari. Solat hajat, tahajjud yang mak aku buat tiap2 malam supaya diberi perlindungan setiap masa.

Dalam masa yang sama, sepupu aku selaku orang tahfiz banyak tolong keluarga aku. Dah banyak kali dah dia ubatkan mak aku termasuk yang terbaru, ubatkan ayah aku yang terkena bisa ular. Kalau dia tak mampu dia akan mintak tolong dengan ustaz dia yang mengajar di Raub. Ustaz dia lagi alim dan banyak ilmu.

Nanti aku cerita apa jadi kat ayah aku...


1 comment:

Mr feckry said...

akhir zaman ni, memang perkara ni akan menjadi asam garam hidup,sihir, santau, saka, macam2 lagi main tetap 1, iblis laknatullah. Agaknya inilah fitnah yang Nabi s.a.w pesan dulu