Pages

Wednesday, December 14, 2011

Hantu Asrama

Aku mula masuk asrama masa form 1,sekolah aku kat area Sungkai,Perak.

Malam tu macam biasa la lepas solat isyak semua pelajar asrama diwajibkan untuk ulang kaji pelajaran,padahal tak buat pun sebenarnya, kebanyakan nya menyembang je. Aku and the geng amik port kat area kantin,kat situ memang port student laki ulang kaji waktu malam.

Sambil-sambil baca buku yang aku bawak tu,kitorang ni menyembang la...antara perbualan kitorang.

Azam : Pis, malam ni ko tido kat dorm aku nak?
Aku : Okey, no problem la..
Azam : Ko jangan tak datang plak pasni..
Aku : Alaa..nanti aku datang la..

Sesi ulang kaji tamat pukul 11 malam,aku ni plak rasa mengantuk yang teramat sangat...bunyi je loceng habis sesi tu terus aku masuk dorm aku,dengan mengantuknya aku terus je baring kat katil aku..katil aku tu betul-betul sebelah dengan pintu.

Ntah berapa lama aku telelap,aku pun tak tau...sedar-sedar je semua budak dalam dorm aku dah tido,lampu pun dah padam..aku pun teringat la pasal nak pegi lepak kat dorm member aku tu,bukak je pintu dorm...sunyi,sorang pun dah takde,semua tido...yang ada angin je.

Aku pun terus masuk balik,tutup pintu...aku pun baring, langsung tak pikir pape ni,tiba-tiba...ntah apa yang datang aku pun tak tau,dinding simen dari hujung dorm aku sampai la ke hujung dorm sebelah bergegar...kuat gila!!! pintu yang kat sebelah katil aku tu bergegar macam nak tercabut!!! mangga yang tergantung kat ensel tu macam nak patah!!! macam ada orang ketuk dengan batang kayu pun ada,tapi takde orang...kejap tu bunyi tu pegi dan balik dari hujung dorm ke hujung dorm jaraknya macam 3 bijik kelas. Lepas bunyi dari hujung sana,gegaran tu patah balik...aduhai...semput aku.

dah la tingkap dorm aku tu jenis takde cermin...muka aku plak menghadap ke cermin,nampak keluar plak tu..

Aku tekup kepala aku dengan bantal,badan aku pun dah masuk dalam selimut...bunyi tu datang lagi,takde sorg pun yang sedar...aku sorang je yang menggigil..ulang alik gegaran tu...nak bangun pun tak berani,sampai aku tak tahan sangat,aku gagahkan jugak la...aku lompat pegi katil sebelah,menyelit kat belakang member aku,tu pun dia tak sedar...aku menyorok kat situ

Sambil tu macam-macam ayat quran aku baca,dalam 15 minit agaknya,aku tak pakai jam lasa tu..baru la bunyi tu hilang. Aku kejut member aku masa tu baru dia sedar...dia tanya pulak kat aku kenapa aku boleh ada kat sebelah dia...aduhai...tak kan aku nak cerita masa tu jugak kan?lebih baik aku tido...


No comments: