Pages

Friday, December 23, 2011

Aku dituduh



Aku ke JJ Maluri dengan wife dengan member wife aku sebab ada sale untuk JJ card member, masa aku masuk gate aku diberi tiket parking secara manual oleh budak yang jaga kat situ, sebabnya kereta terlalu banyak sampaikan mesin tu dah hang...

Lepas settle shoping aku ni gi letak barang2 dalam kereta dulu,masa yg sama jugak wife aku dgn kawan dia amik barisan untuk bayar tiket parking tu..dengan barisan yang panjang tu ada la dalam 15 minit berdiri baru la smp turn...masa masuk kan tiket tu mesin tu reject balik, dua kali wife aku cucuk tapi sama gak...akhirnya amik keputusan mgkin dah lewat tak payah la bayar...

Turun parking dengan kereta berderet2 aku pun smp kat gate kuar tu,aku masuk kan tiket tu mesin tu reject balik tiket aku tu...apehal plak ni?

Pompuan yang jaga kat mesin tu amik tiket aku, dia tngok tiket tu terus dia cakap aku tak bayar parking, benda yang sama jadi kat kereta yg satu lagi kat sebelah aku tu...dia pegi sana blh plak dia bukak gate bagi orang tu kuar,masa yg sama jugak dia boleh tengking aku dari jauh "ko pegi bayar sekarang!!!"

Terus menyirap darah ni...lps tu dia dtg balik kat aku ni,aku ckp gak elok2 dengan dia...

Saya dah bayar cik,sy dah masuk kan dalam mesin tu tapi dia reject...
Dia balas balik...

Aku tau ko belum bayar!
Aku yang jaga parking aku tau la ko dah bayar ke belum!
Lain kali kalau dah masuk rumah orang tu bayar!!
Dah la,jalan!!

Rasa macam nak turun je dari kereta, nak setel kat situ jugak...nasib baik la aku ni waras lagi,memikirkan kereta pun berderet2 nak tggu keluar...aku sabarkan diri aku,aku tekan minyak je, terus blah sambil tahan marah...wife aku pun x puas hati.

Bukan aku sorg yang xleh bayar,ramai lagi yg x blh nak bayar kat mesin tu...lepas ni kalau dia sedar pandai2 la nak cari aku mintak maaf ye.

2 comments:

~ Jebat Derhaka ~ said...

lu yang xnk bayar...sajer lah tuh nk buat kecoh area gua...hakhakhakahkah
kecian hang eric...layan sudah...pompuan tuh tension lah tuh..ramai sgt orang harituh..mesti dia penat sgt tuh....itu yang marah2 jerw...layan sudah....kalau ko rembat die pon apa yang dapat...xde untung pon bro...hahkahkahakahk

Alhafizahmad said...

nasib baik lu kasi gua sejuk bro...kalau tak,gua kasi bisness card je kat minat tu...hehe,kasi kerja sama gua,x penat...