Pages

Friday, July 18, 2014

Pesawat kena tembak

Assalamualaikum...

Malam tadi tergempar dengan cerita pesawat Malaysia Airlines kena tembak. Aku tengah bersantai-santai depan tv tiba-tiba bini aku boleh tukar channel Astro Awani 501. Aku ingatkan kenapa la kan.. rupanya dalam fb tengah hot cerita pasal pesawat tu.

Aku malas nak pegang iphone aku tu kalau takde keje. Aku terus amik tepon dan menatap si FB tu, memang tengah panas ceritanya. Yang aku terkilannya ada juga orang amik kesempatan edit gambar flight crash dalam cerita LOST.

Awalnya aku macam susah nak percaya benda macam ni boleh melibatkan negara kita. Tapi ini semua takdir Allah, dan yang pastinya akan ada insan-insan yang akan pertikaikan kenapa perkara ni terjadi. Orang akan persoalkan kenapa pesawat MAS MH17 tu terbang dengan ketinggian 10,000 meter, sedangkan boleh terbang lagi tinggi. Kita serahkan pada yang betul-betul pakar, yang baru nak jadi pakar ni baik diamkan diri dan dengar berita. Jangan nak pandai-pandai buat spekulasi murahan semata-mata nak naikkan populariti diri sendiri.

Apa pun sama-sama kita doakan supaya ahli keluarga penumpang dan krew pesawat dapat menerima berita ini dengan hati yang tenang atas kehilangan ahli keluarga mereka.




No comments: