Pages

Friday, November 18, 2011

1st time makan KFC

Tiba2 plak aku teringat kenangan aku mula2 makan fast food ni...masa tahun 90an aku ni still duduk kat Tapah Road,kat sana memang tempat aku membesar.masa tu aku form 2 kalau tak silap la.

Aku sekolah menengah asrama kat Sungkai,so masa cuti sekolah aku selalu balik dengan kawan2 naik bas,lalu Bidor dan last stesen kat Pekan Tapah,masa tu ada la duit lebih yg mak aku kirim simpan dengan warden asrama sikit,sampai kat Tapah member aku sorang ni kitorang panggil Patah tanya kat aku dengan Azam,korang penah makan KFC?jawapannya mmg tak penah la kan...

Dia pun ajak la masuk KFC tu,masa tu ada 1 tu je kedai makanan fast food kat pekan tu,mula2 masuk dah blur,tak tau macam mana nak order makanan kat tempat tu,biasa kat kedai makan orang datang amik order kali ni kena pegi kaunter buat order.

Aku dengan selambanya tnya kat akak yang jaga kaunter tu macam mana nak order...tergelak akak tu,tapi akak tu mmg baik maybe dia tau kot kitorg ni baru 1st time masuk tempat macam tu,diajarnya satu2..masa tu la baru tau caranya,dan sekali tu je la aku makan KFC kat Tapah sampai sekarang...sebab form 3 aku pindah ke Kelantan.

Kalau nak dibandingkan dengan sekarang,budak yang baru tau cakap pun dah tau sebut nama2 menu kat semua kedai fast food,walaupun dalam bahasa inggeris...


Rindu kenangan kampung boy aku...








No comments: