Pages

Monday, November 21, 2011

Hand phone Pertama

Melihatkan kecanggihan telefon bimbit zaman sekarang yang terlalu canggih buat aku teringat hand phone(hp) pertama aku,aku ni bukan dari keluarga orang senang2,walaumcm mana pun aku still lagi bersyukur sebab dapat keluarga terbaik.

Mula2 aku pakai hp ni masa aku habis SPM tahun 2004, lepas sekolah aku keje pump attendance atau juru pam kat stesen Petronas dekat dengan umah aku,gaji masa tu RM300 lebih je sebulan,tu pun dah kira banyak la sebab duduk dengan mak ayah lagi kan,gaji bulan pertama tu la aku dapat beli hp,tu pun second hand punya hp..aku beli dengan member aku,dia nak guna duit so dia jual la RM120,masa tu dah cukup syok dah dapat hp tu...yang jadi masalah masa tu pulak hp dah ada tp sim kad pulak tak ada,kena la beli...masa tu sim kad maxis mana ada murah RM10 macam sekarang,paling murah pun RM60 gak la, nak top up pun paling murah RM30 mana ada RM3 mcm skrg.

Hp yg aku beli tu model Nokia 8250 ataupun Butterfly,sebab panggil mcm tu dia punya button call ngan menu bentuk rama-rama.





model 8250 memang cun

Sekarang ni dah takde dah kuar model ni,yg ada sekarang semuanya touch screen main layang2 je jari atas skrin tu...budak kecik sekarang pun lagi suka hp touch screen dari segala benda lain,bagi je kat diorg confirm reti guna punya. 


Last sekali aku jual hp ni kat mak cik kantin sekolah aku,sebab dia nampak hp aku tu lawa..aku jual RM80,sebab aku dah guna beberapa bulan masa tu.Tersenyum je mak cik tu..

1 comment:

~ Jebat Derhaka ~ said...

wahhh...dia pakai henset mahai tuh.....