Pages

Monday, March 26, 2012

Lumba kereta F1

Pagi Ahad yang cerah lepas aku tolong wife aku mengemas rumah,baring-baring la kan tengok tv kejap...tiba2 mesej masuk dari salah sorang kawan ofis aku dengan bertaip begini:

Nak tengok F1 kat Sepang tak?

Dengan segera aku menelefon beliau untuk dapatkan kepastian,betul ke soalannya tu ditujukan kepada aku ni?lepas bertanya itu dan ini mmg confirm la ada tiket free lebih dalam 3 tiket,asal2 nya dia dah ajak sepupu dia tapi last minit pulak sepupu dia ada kerja,so la yang dijadikan bidan terjun...gurau je,hehe...

Aku tanya kat wife,dengan selambanya dia cakap tak kisah.Tanpa membuang masa kitorang bersiap2 lepas tu sempat la lunch dulu kat Taman Warisan,Putrajaya lepas tu aku singgah la petronas berhampiran untuk solat zohor,after that amik member aku dan terus menuju ke Sepang.

Sepanjang perjalanan ok je,tapi bila smp je kat roundabout KLIA tu jalan dah mula sesak,dari 2 lane ke 3 dan 4 lane...mmg sesak sngat2 la,yg kesiannya org yg nak ke LCCT.Aku try cool je masa drive,takut2 tercium kereta2 mewah kat sana...kesesakan tu berterusan sampai la ke traffic light litar Sepang tu.

Nak sampai tu dah satu hal,mencari tempat nak park kereta pulak satu hal lagi semuanya berbayor...dah takde dah yg free,dah tu pulak kot2 la nak park kat bawak pokok dekat2 gate yg nak masuk pun tak boleh,disamannya RM500,perh...apakan daya,nak tengok F1 punya pasal masuk la park berbayar RM10.

Bersambung...

1 comment:

~ Jebat Derhaka ~ said...

oooo..tgk F1 tak ajak..patut lah dok cek in jer kijonye.....nk menunjuk lettew..blah r lu der