Pages

Tuesday, November 15, 2011

Bersabar

kali ni aku bukan nak citer pasal sabar dengan tahan marah tapi bersabar dalam membuat amalan,sabar ni subjektif, itu pada pendapat aku dan sebenarnya sabar ni takde had...had tu terletak pada orang tu sendiri dan bukan pada perasaan sabar tu.

sabar yg sepupu aku cerita ni agak simple,dia cakap kat aku yg dia tau keje tu penat,balik keje kalau boleh nak rehat je,xnak buat pape pun,tapi sabar sikit je untuk tunaikan amalan wajib,kalau penat pun sabar je,sebab bukan benda yg sia-sia yg kita buat tu,tuhan nampak segalanya.

kalau kita excited pun sepupu aku pun suruh sabar,kalau terlalu excited takut kita ada buat kesilapan tanpa kita sedar,kadang2 tu tergopoh plak jadinya..jadi dalam menjalankan amalan kita kena tenang,rileks dan fokus.kalau kita sihat pun kena sabar jgk,ingat tuhan..jangan ikutkan kudrat sngt,nnt terlebih dalam buat sesuatu kerja tu badan jadi lenguh,sakit,sengal2 dan kesannya pada amalan kita,takut terabai...

sekadar perkongsian ringkas...

1 comment:

Mr feckry said...

cari masa ko free..nanti kite.. antara khamis dan jumaat..hari sabtu ahad ni aku bizi. Kalau nak kenal tempat jom ikut aku isnin malam depan, sebelum pi kelantan aku pi sana dulu malam tu.