Pages

Saturday, November 19, 2011

Gaduh 2

Port kitorg gaduh kat tangga lift,sampai je kat situ mamat yg aku tarik tadi terus tolak aku dari belakang,aku tersungkur,masa tu jugak diorg bertiga attack sepupu aku kat bucu dinding..kesian beb kena sorg2,aku pun bangun nak tolong...masa ni la aku bertumbuk dengan mamat yg poyo hebat tu.

Dia nampak je aku nak pegi tolong sepupu aku tu,dia terus pusing sambil dia libas tangan sepak muka aku...masa tu mmg kena la,terjatuh spek aku...dah la spek baru,sempat aku jeling cari spek aku yg jatuh tu tapi tak nampak...aku ingat dah patah la spek aku tu,terus aku naik angin...lagi satu penumbuk datang,kali ni aku tak bagi free la..aku blok penumbuk dia,aku tumbuk perut lepas tu grip kepala dia,perh....masa ni la aku lauk muka ngan kepala dia...pening  budak tu aku buat,puas hati la...

Kejap tu datang sorg member dia tolak aku,masa tu la budak tu telepas...kalau tak mau aku kenduri kepala budak tu 7 hari 7 malam...hehe,so waktu tu budak yg aku belasah tadi cabar aku lagi sekali dan masa tu jugak aku rasa baju basah kat belakang badan...aku tengok kat tangan budak yg tolak aku tdi ada pisau,dia nak masukkan balik dalam sarung,aku sound budak tu...ape ni main2 pisau plak,padahal masa tu belakang aku tgh basah dengan darah...masa rasa basah tu aku usap belakang aku,masa tu la tangan aku penuh dengan darah,siap menitik2 lagi....

aku tgk adik aku dgn sepupu aku tanya diorg kot2 la darah diorg...sepupu aku jerit tu darah aku,masa tu kelam kabut budak2 tu lari...budak yg berentap dengan aku tu kutip selipar terus lari,aku ni plak baru start rasa kebas sebelah badan belah kiri,masa mula2 tu tak rasa pape...lepas tu terduduk la aku kat anak tangga tu sambil tunggu sepupu aku mintak tolong dengan guard..tak pasal2 tambah lagi parut kat belakang badan.

punya la tunggu rupanya sepupu aaku tak dapat nak cari pak guard,masa tu dia dah tak boleh nak bezakan org dah,terpakssa la aku bangun berjalan,rumah sepupu mak aku tak jauh dah tapi dalam keadaan aku yg mcm tu rasa jauh gile,masa duduk kat tangga ade gak orang lalu,tapi yg sedih nye sorg pon tak nak tolong...masa nak lintas jalan ada akak sorg tu perasan,dia tanya tapi dia pun takut,last2 aku tinggalkan je akak tu sorg2...

sampai je kat umah org tu aku terus nak duduk,pak cik tu tnye dari mane?nape muka pucat?aku cakap la tadi baru lepas gaduh,dia ingat aku main2 sebab aku ni selalu buat lawak dengan dia,ntah mcm mana,dia perasan tangan aku ada darah kot terus dia lari papah aku masa aku nak terjatuh tu,masa tu jugak dia capai jaket jeans dan balut badan aku terus dia angkat aku masuk kereta,dia cakap dengan adik suruh balik bagitau mak aku yg dia bawak aku pegi hospital...

tu la dia,gaduh ni takde pekdah..menang tak dapat pape kalah pun lagi tak dapat pape...buat penat je gaduh,tu la satu2 nya pergaduhan yg melibatkan aku,lepas pada kes tu kalau ada selisih paham dengan sape2 aku lagi suka mintak maaf dari nak bertegang urat...kalau ada org cari pasal pun mintak tolong org lagi tua la setelkan..hehe

sekian.

2 comments:

~ Jebat Derhaka ~ said...

pe kes nieyh ?

Mr feckry said...

menang jadi abu, kalah jadi arang