Pages

Tuesday, November 1, 2011

Gaduh Part 1

Tiba-tiba aku teringat aku bergaduh masa zaman muda2 dulu...

Ini bukannya nak cerita pasal aku hebat ke ape,cuma pengalaman diri aku sendiri yang buat mase tu 1st time gaduh dengan orang lebih kurang sebaya...hehehe,so citenya macam ni...

1 hari tu mak aku suruh adik aku ngan sepupu aku pegi umah mak cik aku hantar bubur kacang kalau tak silap la...so,masa perjalanan diorg tu,diorg terserempak la dengan 3 org budak,budak2 ni plak cara pakai nya agak pelik la mase tu...yang sorang tampal handy plus kat pipi bawah mata,yg sorg lagi rambutnya tompok2 biru yang sorg lagi biase je..adik aku ngan sepupu ni usha la lame2...mase tu mane blh usha org mcm tu,so budak2 tu sound la..ape tengok2?nak kena tumbuk?yang 2 orang ni selamba la jelir lidah dah tu kayuh beskal laju2...

lepas diorg balik dari umah mak cik aku,adik ngan spupu aku tu ajak ke pasaraya Billion nak pegi cari kasut sekolah...so,kitorg pon pegi la..nak kata jauh tu x la,kitorg pegi jalan kaki je...

sampai je kat Billion tu,kitorg baru je masuk pintu utama...adik ngan sepupu aku dah buat muka cuak...aku tanye la kan,apsal?diorg cakap la budak2 yg diorg jumpa tadi ade tgh lepak kat depan billion tu dah tu plak budak tu perasan adik ngan sepupu aku ni...tak sampai 5 minit,sorg budak datang kat kitorg...tarik tangan sepupu aku,sepupu aku rentap balik...budak tu cakap nak berkenalan la kononnya,adik aku dah pucat..jap tu datang lg 2 org...dtg tu diorg terus aim adik ngan sepupu aku,aku ni plak mcm diorg x nampak je...dah asyik main tarik2 tangan aku naik rimas,aku terus sound diorg...

ayat aku,kalau orang dah xnak kawan xpayah la nak paksa..salah sorg dari diorg tu dan jugak paling besar menghadap aku sambil tanye,ko x puas ati ke???nak gaduh???dengan selambanya aku jawab nak...perhh!!!mana dtgnye keberanian aku tu aku pon xtau...hahaha,lagi plak aku siap tarik tangan mamat tadi nak cari port gaduh...hahaha,ok x???

bersambung dulu...panjang lagi citer ni,rilek ye...

No comments: