Pages

Monday, April 2, 2012

Minat baru

Aktiviti minggu lepas.Bertarikh 01.04.2012 aku pertama kalinya menjadi pemancing laut dalam...agak seronok jugak,maybe lepas ni aku akan join lagi mana2 program yg melibatkan aktiviti memancing.
Masa kecik selalu jugak mengail,tapi kat celah2 pokok kelapa sawit je la...kali ni main pulak kat tengah2 laut,kat area rumah api...banyak yg aku belajor dari orang2 lama.Dulu guna batang pelepah kelapa sawit je sekarang kena pakai joran yg proper tapi kali ni aku pinjam je...nanti baru beli yg baeeekk punya.
Antara hasil tangkapan untuk orang first timer macam aku ni...banyak jugak la aku dapat.Seronok betul masa dapat,tapi bnyk umpan kena makan free je.Nama ikan???ntah la...aku x kenal sngt apa nama mak ayah ikan ni bagi kat dia.
Tempat yang dituju.One Fantom Bank Lighthouse, Port Klang,untuk sampai kesini kena naik bot selama lebih kurang 2 jam dan agak ramai yg boleh terkena mabuk laut.Setakat muntah2 tu biasa je.
Perjalanan pulang selepas penat bertarung untuk naik kan ikan kedaratan.Memenatkan tapi kepuasan tu memang tak dapat digambarkan.





1 comment:

~ Jebat Derhaka ~ said...

wahhh...g mancing xajak...blagak skunk