Pages

Monday, December 19, 2011

Pengaruh drama melayu

KUALA LUMPUR: Pak cik setan. Itu gelaran yang layak diberikan kepada seorang lelaki berusia 40-an yang bukan sahaja sanggup memaksa anak saudaranya untuk melayan nafsu buas rakannya malah lelaki itu sanggup mencabul wanita berusia 26 tahun itu dalam kejadian di Flet Projek Perumahan Rakyat (PPR) Pantai Dalam, kelmarin.
Menurut sumber, dalam kejadian kira-kira jam 7.30 malam itu, mangsa baru pulang dari kerja dan ketika itu, bapa saudaranya yang menganggur keseorangan di rumahnya.

Beliau berkata, seperti biasa, mangsa melakukan rutin hariannya iaitu membersihkan rumah dan dengan tiba-tiba lelaki itu membawa sebatang batang besi lalu menerkam mangsa.
“Lelaki itu memaksa mangsa untuk melayan nafsu rakannya untuk melunaskan hutangnya namun mangsa enggan menurut kehendak bapa saudaranya itu.

“Akibat berang dengan tindakan mangsa, dia dibelasah dengan batang besi sehingga dia mengalami kecederaan di kepala, bibir, tangan dan kaki.

“Mangsa turut diugut bunuh jika berani melarikan diri,” katanya.

Bagaimanapun, mangsa nekad melarikan diri ketika bapa saudaranya itu ke tandas dan membuat laporan polis di Balai Polis Pantai.


## Sejauh mana kesedaran kita sebagai masyarakat??? tayangan yang diterbitkan dalam televisyen adalah berniat untuk memberi kesedaran kepada kita tapi sebaliknya yang berlaku....semoga kita semua dilindungi oleh Allah dari perkara sebegini..takda siapa pon nak benda mcm ni jadi.

No comments: