Pages

Wednesday, December 21, 2011

Lawatan ke bengkel McGuyver Malaysia

Salam semua...

Semalam bersamaan 20.12.2011 aku join lawatan inovasi ke Rawang, tempat yang kitorg tuju tu Zull Design Autotronic.

aku masuk kan sikit latar belakang diorg...

Zull Design Autotronic mula beroperasi pada penghujung tahun 80-an. Nama ZULL” diinspirasikan daripada nama Pengarah Urusan Syarikat, Zulkifli Hj. Haron , seorang pereka cipta peralatan berteknologi di negara ini.
Beliau telah berjaya membina reputasi Zull Design Autotronic sebagai sebuah syarikat yang boleh merealiasasikan impian para pelanggan daripada pelbagai sektor melalui bidang penciptaan memandangkan sebelum ini, peralatan berteknologi didominasi oleh syarikat luar.
Peningkatan kepercayaan serta kesedaran pengguna dan organisasi masyarakat Malaysia mengenai kos masa kini juga menyumbang kepada perkembangan syarikat kerana semakin banyak organisasi mula memberi perhatian serius ke arah penjimatan tersebut dan menjadikan Zull Design Autotronic sebagai satu pemangkin.
Penglibatan Zull Design Autotronic dalam bidang rekacipta juga mendapat liputan meluas dan menjadi sasaran media serta mendapat restu daripada Kerajaan Pusat dan Negeri. Galakan dan insentif daripada kerajaan telah membangkitkan semangat dan memberikan nafas baru kepada Zull Design Autotronic untuk merealisasikan hasrat kerajaan untuk menjadikan masyarakat Malaysia bukan hanya sekadar pengguna tetapi mencipta peralatan yang setaraf dengan teknologi luar dan tidak semata-mata bergantung kepada mereka.
Zull Design Autotronic , kami menawarkan perkhidmatan
  • Rekaan mesin atau alat mengikut spesifikasi yang di tentukan oleh pelanggan .
  • Membaik pulih peralatan berteknologi seperti sistem robotik atau mengubahsuai mesin import yang tidak efisyen .
  • Kerja menaik taraf projek –projek khas
  • Khidmat nasihat , Kursus dan latihan .
  • Ternakan ikan air masin di dalam tangki fiber yang menggunakan “Sistem Oceantronic”.
Atas dasar itulah, maka Zull Design Autotronic menjuruskan perniagaan dalam bidang penciptaan memandangkan penerokaan ini memberikan makna simbolik kepada hasrat kerajaan.
Di Zull Design Autotronic, kami percaya kreativiti anak tempatan adalah setanding dengan masyarakat barat malahan kadangkala melebihi ‘standard’ pemikiran mereka. Sokongan masyarakat Malaysia bakal menyaksikan produk tempatan boleh berdiri sama tinggi dan boleh dibanggakan.
 Bahagian depan pejabat beliau




Bengkel beliau


Tuan punya bengkel Encik Zul

antara ciptaan bengkel beliau
penoreh getah automatik

pembuat roti jala


pembuka buah durian



pembuat rempeyek

pengering kulit lembu

1 comment:

Anonymous said...

Maaf la.. bukan nak cari keburukan orang.. Kebayakan design beliau hasil copy daripada MARDI.. Wlupun MARDI dah patern kebayakan design tersebut, tp xmbik tindakan sebab kesian.. bt dont know je..