Pages

Monday, May 30, 2011

Lawatan Pertama

Hari jumaat lepas 1st time mak ngan ayah aku dtg buat lawatan ke rumah aku kat putrajaya ni,dan kali ni jugak la 1st time diorg dtg umah aku lepas aku kawen sejak dari bulan 9 hari tu.

Bukan diorg x nak dtg cume jauh dari Kelantan nak dtg sini...dah tua plak tu,nak drive x larat dah so dtg la naik bas.Sebenarnya yg diorg blh dtg ke rumah aku ni sbb diorg xde tiket nak balik ke Kelantan dari Melaka,so diorg tnye la kat aku dari Putrajaya ke Kelantan ade tiket x?aku p check ade la bnyk lagi untuk 28/5,tu yg dtg tu..ye la sambil2 melawat anak kan...hehehe

Smp je kat sini,malam tu aku bawak diorg p mkn kat Perantau Hill dekat dgn Sungai Merab,Bangi,harga ok,servis ok yg penting mak aku puas hati sbb biasenye kalau mkn kat luar tp order lmbt smp,pekerja restoran tu kompem kene bebel dgn mak aku,hahahaha...ayah aku plak semua ok,pendiam je ayah aku ni,dah la muka ayah aku ala-ala dato fadhilah kamsah...hahaha,nnt aku citer pasal ayah aku plak sbb ramai yg panggil die dato.

2nd day sarapan karipap wife aku goreng,pukul 10 plak wife aku goreng nasik lagi,pukul 4 plak kitorg p alamanda makan rasamas,kuar dari rasamas tuju ke dunkin donat plak...ayah aku geleng kepala kekenyangan...hahaha,best2..

Nak jugak aku bawak diorg ke Perhimpunan sejuta belia tu,belakang umah je pun tp bile pk kan kesihatan mak aku,x jadi la...mak aku selalu sakit kaki,x blh nak jalan jauh,org plak kompem ramai gile nak cari parking 1 hal lagi,memang x la...diorg pun just nak rehat2 je.

Malam tu mak ayah aku balik ke kelantan naik bas Mahligai,smp sane agak lewat sbb bas rosak 2 kali,kena sembahyang subuh kat P.puteh..alhamdulillah pukul 6 lebih diorg call dah smp dgn selamat.

ni la mak ayah aku..tp ni gambar lame dah.

No comments: