Pages

Tuesday, March 1, 2011

Bayar Saman.

27.02.2011-Hari Ahad lepas aku pagi-pagi lagi dalam pukul 9 macam tu aku kuar umah nak ke Bandar Baru Bangi,misi utama aku adalah nak membayar saman.

Asalnya aku tak tau la kereta aku ni ada sangkut saman,malam sebelumnya tu aku tengok berita TV3,diorang announce la yang hari ahad semua pejabat pos kawasan selangor dan KL dibuka untuk pembayaran saman,dan-dan tu jugak aku bukak myeg,mula-mula check nama aku tak ade pape memang clear la..maklum la pemandu berhemah katekan,lepas tu aku saje la gatal-gatal masuk kan no i/c adik jantan aku,sebab dia memang selalu bawak kereta aku,sekali..kantoi seat belt saman sain plak tu kene RM150 hengget.

So pagi tu aku samapai kat pejabat pos tu pukul 9.15 pagi,orang dah ramai aku terus amik no giliran,no aku 2089 mase tu baru 2014..peh,ramai lagi tu aku pon cabut pegi sarapan dulu dengan chenta aku kat seksyen 1 sebab ade pasar tani,layan nasik lemak dengan paru,heh!!!terbaik beb...

dah puas kat sane siap pusing-pusing pasar tani tu,aku pon bergegas ke pejabat pos tu balik,sesampainya aku kat sana orang dah makin ramai dalam area pukul 10 lebih gak la,aku tengok no giliran baru 2028 macam tu la,adu..lame lagi ni,aku berjalan gaya cat walk ke kedai runcit berdekatan untuk mendapatkan senaskah Mingguan Metro,patah balik ke pejabat pos no tu tak bergerak lagi..

Boring menunggu aku masuk kereta bace surat kabo tu dari depan sampai habis,aku kuar balik tengok no lagi baru 2036..ini keje ke ape ni???masuk balik keta,tepon sane sini dalam pukul 11 aku masuk balik baru 2049,lagi 40 orang???

Aku buat keputusan tunggu je la kat dalam ofis tu,duduk punye duduk aku tersentuh skrin monitor komputer sebijik ni sekali menyala,rupe-rupenye kiosk KWSP da...aku pon terus mengambil kesempatan memerint aku punya penyata,dah tekan print tu sekali tak keluar plak dia punye paper,menggelabah aku kejap...hahaha,rupanya kat bahagian dalam kioask RHB sambungnya...

Tunggu punya tunggu siap boleh berkenalan dengan semua orang dalam tu pukul 12.50 baru samapai turn siap tumpangkan pak cik sorang ni sekali sebab dia punya turn lagi 100 orang dah tu plak dia ade emergency aku tolong je la,lega rasenya lepas setel bayo tu...aku tak tau la sape yang datang pukul 12 tengah hari tu sampai turn pukul berapa agaknya,ntah-ntah siap tido situ kot..hehehe

Sekian.




No comments: