Pages

Tuesday, March 25, 2014

Mengurut

Assalamualaikum..

Baru sampai dari kampung halaman, last balik pon tak ingat bila tapi rasanya macam agak lama la tak balik. Balik dengan kereta adik aku punya ustaz, ustaz dia bagi pinjam selama sekolah tahfiz dia cuti.

Sabtu aku pegi berurut kat Pantai Seri Tujuh, Tumpat. Kat sana ada tukang urut patah, orang kampung panggil bomoh patah. Tukang urut tu seorang mak cik yang mewarisi ilmu mengurut dari mak dia.

Bahu aku memang dah lama lenguh-lenguh sejak aku masuk pertandingan dart kat Kajang bulan lepas. Memang nak drive pon rasa tak berapa nak selesa. Buat ape pon tak syok la senang cakap.

Aku serahkan bahu aku ni kat mak cik tu, dia start urut dengan tenang. Sekejap tu dia cakap dah lama urat aku tu lari, memang betul pun. Ade la dalam sebulan kot.

Dia cungkil2 urat kat bahu aku tu, sakit tu takde la teruk mana biasa2 je. Lepas tu dia gerak2 kan tangan aku, macam nak terbang pon ade. Lepas tu siap, tak sampai pun 5 minit dia urut.

Memang kuasa tuhan malam tu bahu aku dah kurang lenguhnya. Sebelum pegi umah makcik tu berdenyut2 bahu aku ni. Sekarang dah makin beransur elok. Alhamdulillah.

No comments: