Pages

Wednesday, March 26, 2014

Compressor Super Series Challange

Assalamualaikum...

Untuk pertama kalinya aku join pertandingan dart yang luar dari peringkat ofis. Game ni dianjurkan oleh Compressor Darters yang berlokasi kat Kajang. Kebanyakan geng dart akan tau kat mana lokasi sebenar.

Masuk ni pun kira last minit punya keputusan. Kebetulan ada slot kosong, sebelum tu brader bawah kementerian yang sama dengan aku punya nama. Tapi atas urusan yang tak dapat di elakkan dia terpaksa menarik diri. Lepas bincang dengan wife dia pun setuju untuk aku menguji sejauh mana teknik aku main dart ni boleh pegi.

Selama ni aku main dart pun masa lunch kat opis je, so sebelum aku melangkah masuk game ni banyak aku dapat tunjuk ajar dan nasihat dari otai2 yang memang dah lama gila berkecimpung dalam dunia dart ni. Cuma diorng ni lebih suka low profile dan main saja untuk suka2 je.

Game ni berlangsung dua hari, first round untuk grouping. 8 orang setiap kumpulan, kena lawan semua nama yang ada dalam list group tu. 4 teratas akan masuk winner pool dan 4 kebawah akan masuk loser pool. Memandangkan aku ni first timer dan memang aku goyang tahap gaban. Tangan pegang dart nak baling tu menggigil2. So kedudukan aku second last dalam group aku.

Untuk winner pool diorang setelkan pada malam hari pertama, yang loser pool pulak hari kedua. Dalam loser pool tu konfiden aku memang lebih dari hari mula2, boleh kawal gemuruh dan balingan aku takde la kelaut sangat. Dapat lawan dengan otai dan mungkin bukan nasib dia, aku dapat kalahkan dia. 

Aku kalah dalam peringkat last 8 berlawan pulak dengan lawan yang tenang, dia memang betul2 relak. Nampak lebih pro dari aku ni yang sememangnya amatur. Mungkin faktor tu la aku kalah sebab aku ni kira nak cepat je baling dart yang ade kat tangan ni. Balingan pulak tak menepati sasaran yang aku nak.

Dan, hasilnya aku dapat la tempat ke-5 dalam looser pool,itu untuk pertama kali aku join game yang bagi aku memang tersangat baru dari segi lawannya dan suasananya. Insyaallah masa akan datang aku akan join lagi game yang macam ni.






No comments: