Pages

Monday, October 21, 2013

Masuk Bertanding

 Assalamualaikum.

Alhamdulillah.

Dalam pada aku dengan member main dart untuk suka-suka sedar tak sedar kitorang dah merasa masuk pertandingan untung anggota kerajaan.

Acara ni memang tiap tahun akan ada, tahun sebelum ni tak penah terpikir nak main dart ni. Tapi sekarang memang dah jatuh cinta teramat sangat. Kalau sehari tak 'strok' dart, tangan rasa tak sedap.

 Line up player team

 Antara muka-muka player, kebanyakan team mate aku first time masuk pertandingan. Time ni boleh senyum lagi, bila dah start game gigil mula sampai.

 Suasana bila semua darters berkumpul

 Tempat berlangsungnya pertandingan





 Target utama kitorang cuma nak cari pengalaman je, memang takde pun pikir nak menang. Tapi ketentuan tuhan kitorang lepas peringkat kumpulan, itu pun sebab dalam group tu ada team yang tak datang.

Hari kedua kitorang untuk peringkat kalah mati, sekali lagi benda yang tak diduga jadi. Kitorang menang dengan team AADK. Awal main tengok kan permainan diorang memang kemas. Tapi kalau dah rezeki kitorang menang jugak untuk 3 round pertama. Aku main untuk bergu pertama.

Masuk pusingan ketiga, kena mengadap team KKR. Diorang ni memang team pilihan, tahun lepas diorang sampai tahap semi final. Maknanya memang diorang ni handal la. Disebabkan lawan kitorang tu hebat, kitorang main sekadar yang mampu dan kitorang kalah dengan keputusan 3-1. Aku kena berhempas pulas lawan dengan otai diorang. Walaupun rambut dah putih, tapi dia punya target memang terbaik.

Akhirnya, kitorang balik dengan tangan kosong. Walaupun tangan kitorang kosong tapi dalam dada dan memori ni penuh dengan kenangan dan semangat baru untuk terus belajar main dart ni. Baru sedar dalam dunia ramai lagi penggila dart yang lagi tegar dari kitorang.






No comments: