Pages

Friday, December 14, 2012

Rumah kena pecah masuk

Hari isnin lepas, pukul 9 malam bapak aku call. Dengan nada suara yang agak kelam kabut bapak aku bagitau yang umah kitorg kat kampung kena pecah masuk oleh pencuri.

Kejadian berlaku sekitar waktu dari jam 8 malam sehingga 9.15 malam.

Pukul 8 malam orang tua aku dengan adik bongsu aku ke stesen bas tesco nak menghantar sedara aku naik bas ke subang, dan diorg smp rumah tepat 9.15 malam.

Adik aku yang mula2 sedar rumah diceroboh. Masa masuk tu dia terus ke dapur, mak aku menyusul masuk dan mak aku ternampak pintu bilik dia terbuka. Mak aku tanya adik aku, dia buka kan pintu bilik ke? Adik aku jawab la takde sambil dia tgk pintu tu seakan2 ditendang sebab ensel pintu tu tercabut.

Bila mak aku tengok pintu bilik adik terbuka jugak, terus mak aku dapat tau memang kompem rumah ni ade org ceroboh. Terus panggil bapak aku yg tengah cakap guna tepon kat luat.

Berlari bapak aku, masuk tengok kat dapur, pintu terbuka..jendela rumah aku ada kesan umpil, frem pintu belakang bahagian luar tercabut. Lepas chek semua bahagian bapak aku perasan yang lubang udara dalam tandas dicabut, so ade la lubang kecik sebesar badan budak.

Memang sah pencuri tu masuk ikut lubang tu, polis pun dah sah kan. Polis bgtau bukan sorang pencuri mungkin 3 orang dan bukan rumah aku je..kawasan yg sama dah masuk yg ke-4 iaitu rumah aku.

Kerugian tak besar sebab dia salah amik beg. Jam rado bapak aku hilang.. tu je. Alhamdulillah takde kemalangan jiwa.

No comments: