Pages

Friday, December 14, 2012

Pesta buah Putrajaya

Minggu lepas berlangsungnya pesta buah kat presint 2 putrajaya. Acara berlangsung selama 5 hari, kalau tak silap la.

Hari sabtu aku kesana memborong buah manggis dan rambutan yg mana berat masing2 adalah 3 kilogram setiap satu. Bukan apa..dah murah sangat buah tu. Beli pun bukan makan dengan bini je..bawak ke rumah kakok ipar kawe..jamu anak2 buah.

Hari keduanya pulak hari ahad, lepas amik adik den dari LCCT dia ada bagitau aku yang dia teringin nak makan doghoyan. So tanpa melengahkan masa aku terus bawak dia ke pesta buah tu. Hasilnya aku,bini dan adik aku berjaya menghabiskan durian jenama musang king sebanyak 2 bijik.

Hari ketiga pulak lepas balik keje hari isnin tu. Bosan punya pasal, malas nak balik umah awal aku dan bini menjejakkan kaki buat kali ketiga berturut2, kali ni beli banyak jenis sikit. Rambutan, manggis, jambh madu dan jambu batu. Durian dah puas makan, so cukup pada hari ahad tu.

Pesta yang sangat menarik, sebab harganya yang sangat murah berbanding kalau beli kat pasar malam. Banyak pilihan buah masa tu. Boleh masuk makan buah secara marathon dengan bayaran RM15 je sorang dan boleh makan sampai tahap tak larat nak makan. Tempat yang strategik. Peniaga nya pulak kebanyakan nya peramah.

No comments: