Pages

Wednesday, February 8, 2012

Kehangatan Malam

Ini bukan cerita 18sx okey...ini cerita pasal naik bas ekspres dari kampung ke bandar...hehehe

Aku kemain lagi pakai baju lengan panjang,kononnya takut sejuk la sebab hari balik kampung hari tu sejuk sampai tak hengat...sweater tak payah cakap la sebab memang sentiasa aku bawak ke hulu ke hilir...

sampai time naik bas,aku dengan wife dapat seat belakang sekali tingkat atas,bas double decker...sekali duduk tu boleh plak compressor air cond atas kepala je,sejuk langsung xde yang ade bunyi je bising nak mampus...xpe la nak buat mcm mana kan,tahan je la...nak bersembang dengan wife pun dah xde mood sebab xdengar sangat...

last2 tido je la,pasang la earphone dengar lagu...still bunyi benda alah atas kepala tu lagi kuat,lepas turun makan kat Merapoh aku pakai la sweater aku takut2 nnt dalam perjalanan sejuk malas la nak pakai masa tu,wife pun sama pakai...last2 baru sejam perjalanan dah kena bukak sweater balik dah...berpeluh2,tu la kehangatan malam aku aku dengan wife dalam bas...hahaha.

sampai kat Putrajaya Sentral,aku nak bayar duit parking kereta jumlah harga parking RM28 untuk 4 hari,aku try masuk RM50 tak diterima maybe duit baki semuanya syiling tak kan dia nak bagi balik RM22 dalam syiling kot kan...aku berjalan mencari tempat nak tukar duit,malangnya masa tu baru pukul 5.30 pagi...mana ada lagi kedai bukak,last2 aku tanya la kat kaunter ERL tu,kot2 la dia boleh bagi aku tukar duit...last2 ak kena sound...aduhh

Aku: Cik boleh tak kalau saya nak tukar duit kecik,saya nak bayar parking mesin tak terima duit RM50 la...
Orang ERL: Kat sini bukan tempat tukar duit,kaunter pun baru bukak orang tengah sibuk...kalau nak tukar duit pegi tempat lain....
Aku:Hmmm...takpe la cik,terima kasih...

kenapa dia tu?aku salah cakap ke?aku asyik pikir je...rupa2nya minah tu baru kena sound dengan sorang pak cik,sebab pak cik tu bgtau mesin tiket ERL kat luar tu telan duit dia,tiket tak dapat tapi duit ditelan...bgtau kat minah tu,minah tu jawab benda lain,kena marah la dengan pak cik tu,lepas tu aku plak kena dengan minah tu...aduhh

Bukan hangat malam je,hangat subuh2 pun ade jugak...