Pages

Monday, February 13, 2012

Istana Budaya




Sabtu lepas aku berpeluang untuk pertama kalinya untuk menjejakkan kaki ke Istana Budaya Kuala Lumpur,lalu depan tu selalu sangat la tapi nak masuk untuk tengok teater memang kena fikir banyak kali...

Ceritanya pegawai kepada wife aku merangkap member aku la,dapat call dari salah sorang member dia,katanya ada tiket free untuk teater 'Lawak ke der?' member aku tu tak boleh nak tengok sebab anaknya tak berapa nak sihat...so,dia pun offer la pada wife aku,aku ni mmang tak penah terfikir nak masuk tempat kena pulak ada peluang mcm ni memang aku grab cepat-cepat la kan...

Perkara baru yang aku tau pasal Istana Budaya ni ialah:

Nak masuk dalam tu pakaian kena kemas,bagi lelaki tak boleh pakai t-shirt round neck,seluar jeans koyak pun tak boleh dan kena pakai kasut sebab selipar memang tak dibenarkan masuk ke dalam tu. Duduk dalam tu pun tak boleh makan dan minum, dan setiap kali sebelum tayangan bermula nyanyian Lagu Negaraku akan dinyanyikan.

Suatu pengalaman yang tak kan dapat aku dan wife lupa...biasa la kan,orang kampung...1st tima plak tu masuk tempat macm tu...dah macam rusa masuk kampung dah.

Bab tayangan Lawak ke der...memang superb,lawak yang teramat sangat...pecah perut,tu je yang mampu aku bagitau...persembahan Nabil sebagai host malam tu,teramat-amat la berjaya,Jozan,Boboi dan Harith Iskander...fuhh,memang riuh dewan yang penuh tu...gelak sampai tak ingat pape dah pasal benda lain...memang terbaik.

No comments: