Pages

Monday, February 28, 2011

Makan-makan



26.02.2011- Hari sabtu lepas pagi-pagi lagi aku dengan peneman setia aku keluar pusing bandar baru bangi,asalnya nak pegi cari mesin basuh kat area seksyen 4 tambahan,so teringat pulak kat Nasik Kukus yang ade kat area tu jugak..memang dahsyat penangan lauk-lauk kat sana..harga pun takde la mahal memang berbaloi.



Agenda seterusnya mencari kedai letrik yang kakak ipar aku bagitau,katanya ade clearance stock,aku pun terus pegi serang and dapat la sebijik mesin basuh automatik jenama panasonic dengan harga RM650 je..dah puas usha semua barang yang ade dalam kedai tu aku pun membuat bayaran dan bergerak ke destinasi berikutnya..tapi sebelum tu nak bagitau layanan brader yang jaga kedai tu memang terbaik,layan je ape yang kitorg tanye,hahaha..syok2,nasib baik aku tak amik set home theater...hahaha



Kitorang plan nak pegi lepak kat umah kakak ipar aku tu kat Bandar Seri Putra tempat bersejarah aku tu,sebab aku dengan orang umah aku dulu same-same belajo kat kolej yang ade kat sane tu,so sebelum keluar dari Bandar Baru Bangi tu aku teringat plak murtabak singapura yang terletaknya kat seksyen 15,dekat dengan petronas lepas roundabout tu je pun,ape lagi aku terus cargas la ke sana..memang ramai orang kat sane,biase la kedai yang dah penah masuk program jalan-jalan cari makan anjuran TV3,sampai je aku terus masuk barisan..tengok harga boleh tahan aku pilih yang 2 layer punya RM8 je sekeping,aku rembat la 2 bijik,untuk fameli akak ipar aku sekali,besar gedabak murtabaknya siot..sedap,kuahnya pun menarik..yang menjadi masalahnya kedai tu,slow sikit la die punya servis,penat den tunggu bini aku pun dah lenguh-lenguh kaki dah..hahaha,lepas dapat terus pegi ke tempat yang dihajati,lepak sampai pukul 5 lebih gak la.


Seterusnya pusing ke Nilai pegi melawat housemate dolu-dolu,saje nak tengok muke kengkawan,hahaha...dah muak tengok muke diorang aku terus shot balik umah,malam tu lepak sambil tengok tv sebab perut pon dah konyang,tapi tibe-tibe plak chef aku buat mee goreng,ape lagi aku bedalkan aje la...hahaha,tido kekenyangan.

Macam mane nak kurus???hahaha...

Sekian.





1 comment:

boyarque said...

weh, murtabak singapura tu kat restoran apa yer? Ni area Niosh ni kan?