Pages

Tuesday, October 27, 2015

Sukan tradisional

Tiap-tiap tahun pejabat aku ni buat sukan dalaman. Dan kali ni aku yang ditugaskan untuk uruskan sukan tahun ni. Lebih ke arah tradisional diorang minta. So, aku ni perahlah otak ni untuk cari sukan apa yang agak berlainan daripada tahun-tahun sudah. Tapi tak semua la yang aku tukar.

Antara yang aku tukar dari tahun lepas.



Biasanya orang main puzzle, so aku buat la lain sikit. Aku buat puzzle 3D, diorang kena cantumkan semua komponen ni jadi objek. Happening gila kot.


Kebiasaanya juga kita duk main dam ular atas kertas yang kecik je. Kali ni aku beli yang saiz tikar punya. So boleh main 4 orang juga tapi ramai yang jadi tukang gelak. Sampai ada yang surrender sebab asyik kena turun je.





Hasil tangan kerjasama bos dengan anak buah dalam satu kumpulan. Memang menjadik dan riuh rendah dibuatnya.




Yang ni pun kiranya boleh la dianggap sebagai tradisional sebab kebanyakan budak-budak sekarang tak reti main karom. 



Yang ni semestinya tradisional. Sukan congkak, jenuh aku berjalan cari congkak ni nak beli. Last sekali aku jumpa congkak ni kat Mydin putrajaya. Kalau sukan ni bukan setakat budak yang tak reti. Orang tua pun belum tentu reti main congkak.

Last sekali sukan yang aku buat ialah acara batu seremban. Yang ni memang rare la, jarang orang nak main lagi-lagi orang lelaki nak main batu seremban. Tapi ofis aku ni lain sikit sebab ramai laki yang nak main, Nampak sangat diorang ni masa kecik banyak main pondok-pondok.




No comments: