Pages

Monday, March 18, 2013

Naik Bas Ekspress

Bukan kali pertama naik nas ekspres ni, tiap kali balik kg je boleh dikatakan aku banyak naik bas dari drive kereta sendiri. Bukan malas tapi tak larat nak drive sorg2, kalau ada adik aku kat raub tu tumpang boleh la nak bergilir drive. Lagi satu sebab aku syg kereta, kesian kat kereta asik langgar lubang je.

Malam tadi naik bas lagi dengan wife, kesekian kalinya naik bas dua tingkat. Kali ni kena duduk lajur kedua dari belakang. Memang dah agak dah mesti kaw2 punya kena goncang masa tido. Berapa kali aku terjaga sebab bas break mengejut pun aku tak tau, banyak kali sngat.

Bab nak ngelak lubang mintak maap..semua dia sapu bersih, bergegar otak aku laki bini. Nasib la wife aku dah ready ubat mabuk kalau tidak mau kawan tu muntah. Aku pulak standard menggunakan teknik lelapkan mata utk tahan pening dengan sakit kepala.

Aku ingatkan lepas tukar driver kedua boleh la aku lelap dgn lena. Mana mau nye.. serupe dua kali lima. Disapunya jugak lubang atas jalan tu, termasuk amik lap cecah telinga. Kereta dengan lori je yg dielak selain pada tu semua dia redah.

Kalau masuk rally ni kompem dua orang driver ni menang aku rasa. Dalam otak dah terpikir selamat ke aku sampai ke destinasi aku. Dengan gaya bawak bas cenggini.

Tapi, dengan izin Allah. Alhamdulillah aku sampai dengan selamatnya ke Putrajaya pukul 5.15 pagi. Agak awal dari kebiasaan. Agak keting tongan jugak kepala aku masa turun bas. Nasib baik tak tumbang.


No comments: