Pages

Monday, February 6, 2012

Blogku Setahun

Akibat kesibukan urusan duniawi aku terus lupa akan dunia yang pernah aku cipta setahunn yang lalu...seingat aku masuknya bulan Februari ni genap la sudah usia blog Mr.Persona ni setahun,macam-macam yang aku dapat dari dunia tanpa sepadan ni...dapat kenal dengan orang-orang yang hebat juga disini.

Banyak ilmu yang dapat aku korek dalam alam maya ni,kawan-kawan pun banyak yang mengajar cara-cara untuk mengurus blog...macam-macam la.

Hari ni,kat kampung...melayani kesibukan bandar Kota Bharu,dah lama aku tinggalkan sejak aku menetap di Putrajaya,cuma kadang-kadang aku balik,terasa kemanisan kenangan lama setiap kali aku menyusuri kembali jalan-jalan yang pernah aku lalui dulu dengan hanya berjalan kaki bersama-sama adik dan sepupuku....

Cuma sekarang ini,kesesakannya terlalu padat kalau nak dibandingkan dulu ataupun mungkin memang dah begini asalnya,cuma aku belum merasainya waktu itu...keterikan matahari juga rasa agak berbeza,seperti mencubit-cubit lengan tatkala aku menunggang motor Suzuki ayahku..Kehangatannya memang agak menyeksakan diri yang berjalan kaki.

Deruan kereta didepan rumah kadang-kadang membuatkan aku rindu bila aku tidak disini buat jangka masa panjang,riuh rendah suara jiran-jiran dipagi hari ketika mahu menghantar anak kesekolah sudah tidak lagi kedengaran,sebabnya anak-anak semua dah merantau ke tempat-tempat lain untuk membuat pilihan masa depan yang bakal ditempuhi...


2 comments:

~ Jebat Derhaka ~ said...

lama glerz hang tak update..igtkan dah pencen..hakahkahk

~ Jebat Derhaka ~ said...

lama glerz hang tak update..igtkan dah pencen..hakahkahk