Pages

Thursday, February 16, 2012

Chronicle - Wayang Minggu Ini


Andrew yang selalu dengan kameranya

3 kawan yang masuk ke dalam lubang misteri

peringkat awal kawalan kuasa Andrew



Kali pertama Andrew mencederakan orang

Andrew yang mula obses dengan kuasa yang dimiliki


Sepupunya yang cuba mengawal Andrew masa dia mengamuk kat tengah bandar

Dikepung polis

Sesi beterbangan kat depan menara,bergaduh

Andrew membunuh ramai orang

Ok,macam biasa la hari Rabu malam aku dengan wife pegi tengok wayang,minggu ni cerita yang kitorang layan Chronicle. Aku tengok dia punya preview macam best so beli la sampai 6 tiket ajak kawan-kawan ofis tengok sekali.

Ceritanya mengisahkan tentang 3 orang kawan yg mana 2 daripadanya adalah sepupu,terjumpa suatu lubang dalam hutan dan diorang ni masuk dalam lubang tu,entah macam mana objek dalam lubang tu boleh bagi diorang ni kuasa luar biasa. Iaitu dapat kawal semua banda dengan fikiran je.

Antara 3 orang Andrew adalah yang paling pandai kawal kuasa dia ni,dia boleh buat mcm-mcm. Sampai satu tahap diorang ni boleh terbang,Andrew ni plak ada masalah keluarga yang mana mak nya sakit dan ayah nya pulak tak bekerja dan asyik belasah dia je,jadi dari sini dia mcm hilang pegangan dah melanggar peraturan yang dia dan kawan-kawan tetapkan pada mulanya.

Sikit pasal cerita ni,korang akan rasa pening sebab rakaman cerita ni seolah-olah mcm cerita Paranormal,sebab diorg pegang kamera sendiri,bukan jurukamera...so,bab-bab terbang tu kita akan rasa macam kita terbang sama dengan diorg.

Ceritanya ok,sesetengah orang akan cepat rasa boring gak,tapi bagi aku layan tetap layan...


1 comment:

~ Jebat Derhaka ~ said...

tengok wayang tak ajak -_-