Pages

Saturday, December 3, 2016

Kesan daripada minum Aloe Vera Gel

Assalamualaikum...

Kali ni aku nak cerita sikit pasal testimoni. Kali ni bukan cerita pasal aku,tapi isteri aku pulak.

Migrain, sengugut dan sembelit adalah benda biasa bagi seorang wanita. Boleh dikatakan kebanyakan wanita akan mengalaminya serentak dalam tempoh haid datang. Perkara ini juga dihidapi oleh isteri aku sendiri.

Tiap kali datang bulan, aku kesian tengok isteri aku yang menderita menahan sakit yang datang sekali harung tu. Nak tolong pun setakat masak air panas bagi minum je la. Nak tolong lebih -lebih kita ni takde ilmu bab kedoktoran.

Ceritanya macam ni, lepas isteri aku tengok perubahan yang aku alami. Dia pun tekad nak amalkan pengambilan aloe vera secara konsisten.

Lepas minum aloe vera ni selama beberapa minggu banyak kesan yang dia rasa sendiri dan macam tak percaya pun ada.

Mula-mula sekali bab sembelit. Perkara pertama yang dia perasan adalah dia makin mudah dan makin kerap ke toilet untuk membuang. Dalam masa yang sama berat badan dia sedikit turun. Yang kedua bab sakit kepala atau migrain, kekerapan sakit kepala dia makin kurang dan waktu datang bulan pun kepala tak sesakit dulu. Masih boleh dikawal. Bab senggugut pun sama, kurang rasa sakit. Bila semua tu boleh dikawal takde la kerap sangat 'bad mood'. Suami pun senang hati tengok isteri sihat.

Isteri aku ni pernah buat operation disebabkan keguguran. So sejak dari operate tu dia agak sukar kalau nak baring atas lantai tanpa karpet atau pelapik yang tebal. Sebab dia kan rasa nyilu pada tempat operate tu. Antara kesan aloe vera gel ni yang isteri aku perasan adalah takde lagi rasa-rasa nyilu pada tempat operate dulu.

Kesimpulan daripada testimoni ni boleh aku ceritakan, kebersihan usus kita amat penting. Sebabnya fungsi usus itu sendiri adalah untuk menyerap zat-zat makanan yang kita makan. Dah kalau usus kita kotor,agak-agaknya apa yang usus kita serap untuk nutrisi dan keperluan diri kita?

Perut punca segala penyakit timbul. Perut adalah tempat memproses makanan yang kita makan. Kalau nak kurus pun perlu bermula dari pemakanan, kalau zat makanan tak sampai kepada tubuh badan kita, maka sia-sia lah pengambilan makanan secara sihat kita selama ni.

Langkah pertama yang kita perlu buat adalah...BERSIHKAN USUS KITA!!!!




No comments: