Pages

Thursday, June 11, 2015

Kedai Cendol Uniten

Agak kerap aku singgah kedai cendol tepi jalan uniten. Kebanyakan masyarakat yang tinggal sekitar Bangi, Kajang, Serdang dan Putrajaya mesti tau punya kawasan ni. Tiap-tiap hari waktu lunch confirm penuh kawasan ni dengan orang kelaparan.

Bagi aku tempat yang wajib aku tuju Kedai cendol Abang Azis. Dekat dengan kedai dia ada kedai jual Nasi Tomato. Dua menu ni memang wajib aku beli kalau singgah sini. Wife aku pulak cukup berminat dengan coconut shake dan nasik kukus sebelah kedai murtabak.

Sape yang pegi makan kat sana kena la standby untuk berdiri tunggu turn untuk dapatkan meja, dan kena tahan dengan terik matahari pukul 1. Mencabar sikit la tapi kalau dah dapat hirup cendol, masing-masing boleh la senyum balik. Silap haribulan tak cukup semangkuk.

Kebanyakan yang meniaga kat kawasan ni semua orang melayu. Jadi sekaligus kita akan tolong diorang punya bisnes.

Selamat makan..


No comments: