Pages

Friday, February 13, 2015

Perginya seorang murabbi

Assalamualaikum...

Semalam bersamaan malam Jumaat bertarikh 12.02.2015 pada jam 9.45 malam perginya seorang insan yang sangat tinggi ilmu agamanya. Seorang alim ulama yang memimpin negeri Kelantan dengan cara bersederhana. Seorang yang menjadi ikon dan idola setiap hati rakyat Kelantan tanpa mengira pangkat, jantina, umur dan bangsa.


Sebaik dapat berita tentang pemergian arwah, air mata aku mengalir sendiri. Aku call ayah aku pasal ni, dapat cakap berapa patah je terus aku dah tak boleh nak bercakap. Jadi sebak yang teramat sangat. Aku menangis dan terus menangis sambil aku ulang surah al-fatihah dan aku hadiahkan kepada arwah.

Semoga roh Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat sentiasa dicucuri rahmat dan ditempatkan dalam kalangan yang beriman.

No comments: