Pages

Tuesday, October 2, 2012

Memancing di Tasik Putrajaya

Seawal pkul 7 pagi aku dengan wife dah gerak ke tasik putrajaya untk join pertandingan memancing. Kawan2 semua dah ready kat port.

Mlm sebelum tu aku dgn member pegi daftar nama, aku sangkakan tak ramai orang sbb masa tu dah nak pukul 12 tengah malam. Rupa2 nya,suasana mcm siang. Penuh dengan pemancing2 yg dtg dari segenap tempat.

Mana tak nya, hadiah yg ditawarkan sebuah myvi mesti la ramai nak join. Lepas daftar aku dengan member aku round sepanjang tasik, tengok kot2 la ada port cantik. Masa tu tepi tasik tu bnyk lg tmpt kosong. So takde la aku buat tanda pape.

Bila smp pagi hari kejadian,terkejut aku. Sampai ke hujung tasik penuh dengan orang. Disebabkan mlm tu aku x cop port cntik terpaksa la masuk kat celah2 orang. Dapat pulak port yang kurang laluan ikan.

Dari pagi smp ke tgh hari, takde sorang pun yg duduk kat kawasan yg sama dengan aku tu dapat ikan. Bila nak tukar umpan je bawak naik sekali dengan sampah. Sadis betul la, tapi aku tengok kat tempat yg dekat dengan khemah urusetia tu meriah pulak orang duk bawak naik ikan.

Mungkin bukan rezeki aku untuk dapat myvi tu, masih ada lagi orang lain yg perlukan myvi tu. Aku redha dan akan terus mencari tempat untuk menaikkan mangsa.

Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments: