Pages

Wednesday, May 16, 2012

Selamat Hari guru

Salam semua kawan2...
Hari ni hari guru,kalau kat sekolah dulu hari macam ni mesti riuh dengan suasana student2 bagi hadiah kat cikgu kesayangan masing2 kan...aku masa dulu pun tak terkecuali jugak...

setiap orang tak kira la siapa dia sekarang, asalnya mesti dari didikan cikgu atau guru,seorang atau ramai itu tak menjadi hal sebab yang penting didikan yang diberikan oleh guru kita manfaatkan sampai ke tua.

Kerja cikgu ni suatu kerja yang mulia sebab diorang ni yang bakal menentukan masa depan anak2 muda..

Jadi sempena hari ni aku nak ucapkan Selamat Hari Guru untuk cikgu2 yang penah mengajar aku kat sekolah2 ni:
  1. Taska Batu Lima
  2. Sekolah Kebangsaan Pendita Za'ba, Tapah Road
  3. Sekolah Menengah Kebangsaan Dato' Panglima Perang Kiri, Tapah Road
  4. Sekolah Menengah Agama Rakyat Maahad Abbasiah, Sungkai
  5. Sekolah Menengah Ugama Arab Maktab Pengajian Islam
  6. Kolej Universiti Islam Selangor, Bangi.
Tanpa cikgu2 ni mungkin aku tak capai apa yang aku ada sekarang,dan yang paling aku tak kan lupa ajaran dan bimbingan orang tua aku, Cikgu aku yang paling bersabar dengan aku sampai la ke saat ini. Dan tak lupa untuk adik aku yang baru jadi cikgu @ ustazah kat Sabah nu..semoga dia tabah mendidik anak bangsa untuk menjadi manusia yang berguna.


No comments: