Pages

Thursday, April 7, 2016

Batman v Superman: Dawn of Justice


Semalam hari Rabu baru berkesempatan nak layankan cerita Batman v Superman di Alamanda, Putajaya. Dah dengar ramai orang cerita yang cerita ni agak bosan. Tapi disebabkan memang aku ni kaki wayang, nak jugak aku gi tengok dengan mata sendiri.

Ini just pendapat aku je..

Pada permulaan ceritanya pun dah nampak agak berat, ada kekeliruan sikit untuk orang yang firstime layan cerita keluaran dccomic ni. Boleh dikatakan cerita ni sambungan dari cerita Man of Steel. Memang betul la awal cerita tu bosan sikit.

Part yang si Batman ni gaduh je yang best layan. Masa gaduh dengan Superman tu banyak tembus-tembus dinding je aku tengok. Ganas tapi tak begitu mengasyikkan untuk aku la.

Yang menarik perhatian aku cuma badan si Batman je, aku bukan gay ye. Aku agak kagum dengan pelakon Batman ni si Ben Affleck. Gila sado badan dia, berapa lama dia amik masa nak besarkan badan. Tapi sayang masa lawan rasaksa tu tak berapa nak ada fungsi la mamat ni. Nampak bodoh sangat kalau nak dibandingkan dengan Superman dan Wonder Women.

Watak Lex Luthor pun memang sesuai la amik mamat Jesse Eisenberg tu. Pandai dia buat watak psiko, gila kuasa. Stail menggigil-gigil macam lost control tu yang buatkan dia nampak lagi real dahagakan kuasa.

Watak Wonder Women masa hujung-hujung je baru nampak aksi dia, mungkin untuk episod akan datang agaknya. Kali ni sekadar pengenalan je watak dia tu.






No comments: