Pages

Monday, July 2, 2012

Beli Durian Kampung

Assalamualaikum kawan-kawan...

Pada tanggal 24/6 yang lepas aku yang ketiadaan aktiviti di hujung minggu tiba2 rasa mengidam nak makan durian dan yes aku memang hantu durian yang amatlah tegar.

Dalam waktu keboringan tu kebetulan pulak kakak ipar aku call ajak jalan2 pegi umah dia kat area Bandar Seri Putra,Bangi je... Aku dengan cik bini pun mengisilah masa lapang kami dengan aktiviti yang baru dapat tu,hehe...

Dalam perjalanan nak kesana aku amk jalan dalam je,bukan kedekut nak bayar tol tapi saja nak memikmati kehijauan sepanjang jalan lama tu, dan dengan kebetulannya aku terpandang kedai tepi jalan yang mana seorang makcik tua yang sedang menjual berlonggok2 durian kampung.

Takpe, kita 'ok' dulu tu loghat kelantan atau maksudnya tahan dulu la... aku teruskan perjalanan ke destinasi, dah smp umah kakak ipar aku tu lepak2 dah makan2...petang sikit mintak diri balik dan masa tu dalam kepala hanyalah buah durian tepi jalan tu.

Sampai je kat kedai makcik tu pilihan dah tak banyak tapi ok la, sebab satu loonggok dia tu lebih dari 10 bijik dan harga rm20 je, lupa bgtau tempat plak...kedai makcik ni kat simpang 3 nak ke bangi lama dan sg.buah, kalau korang biasa ke bangi lama tau la.

So, aku amik selonggok la...rm20 hengget bersamaan 2 beg plastik besar durian, tak sabar aku nak makan..balik tu terus aku bukak dan sekali duduk tu 3 bijik aku telan sorang, bukan 3 ulas ye...haha.

Lepas tu yang selebihnya aku makan untuk hari2 berikutnya ikut selera, ada yang aku buat sarapan,lunch dan jugak makan malam smpai la habis...hantu durian tak?
lebih kurang mcm ni la durian yang aku beli tu

1 comment:

Unknown said...

sedapnyerrrrrrrr!!! nk pi rumah hg lah..mkn durian! hehe