Pages

Wednesday, May 23, 2012

Tarik tali paling best



Penangan training tarik tali untuk 3 hari pertama, aku rasa tali tu macam kasar gila. Pegang pun dah sakit ini kan pulak nak genggam tali tu main tarik pulak dengan orang2 yang dah berpengalaman.

Tapi tu untuk minggu pertama je, seksaan nya kejap je...lepas seminggu aku join training tu yang mana team aku iaitu team jabatan akauntan negara atau AG bergabung dengan team dari pengurusan dan s&k aku rasa best gila. Tak penah aku rasa latihan yang agak letih tapi best, banyak benda yang aku dapat belajar dari team orang lain. Terutama sekali keakraban antara kitorang la, jadi kawan semua sebab sebelum ni berselisih bahu tapi tak penah tegur sebab tak kenal.

Lepas berapa minggu aku belatih,aku rasa tali yang asalnya keras tu lembut gila. Aku boleh genggam macam tu je, dan kalau boleh aku tak nak lepas tali tu masa tarik sebab syok nya lain mcam, rasa tak puas je masa tarik.

Walaupun team AG B dapat no.4, aku tetap puas hati sebab dapat masuk semi final dengan penarik2 nya boleh dikatakan semuanya baru kecuali aku. Apa pun tahun ni aku tarik tanpa rasa stress, rasa tenang je tarik dan berserah pada tuhan kalau menang tu namanya rezeki, kalau kalah mungkin belum sampai rezekinya. Team aku memang terbaik, walaupun badan masing2 kecik tapi cara diorang main langsung tak mengalah.

Insyaallah kalau ada rezeki tahun ni aku akan join latihan pesta sukan kementerian kewangan, aku dah makin minat dengan sukan ni walaupun menyakitkan badan, aku nak belajar lebih lagi sebab best...



No comments: