Pages

Tuesday, April 19, 2011

Punggah barang

Hai tawan-tawan...ini kesinambungan cerita aku mase hujung minggu,kan aku pegi amik barang2 adik aku kat hostel UIA,ni plak cite nak naik kan barang2 dia plak ke umah aku yang kat tingkat 4 jugak...

Nasib baik la umah aku ade lift,tp tu pon...hahaha,mengah nye aku nak cite,terasa balik penat malam tadi mase menaip ni...

Operasi bermula pukul 10.45 malam,baru tak ramai org nak turun naik guna lift kan..so aku turun n park kereta betol2 depan lift,mase tu la startnye...nak memunggah semua bnd tu,aku keluarkan semua barang2 dari dalam kereta n susun depan lift baek punye..dah setel semua letak balik keta dalam kotak asal n next stage ke-2 plak,bawak masuk lift,aku sendal pintu lift tu dengan kotak buku adik aku yang berat tu dah tu susun plak barg2 tu dalam lift cantik2..nasib baik x berbunyi lift tu,kot2 la dah terlebih muatan...hahaha

dah semua berjaya dimasukkan,naik la ke tingkat 4,smp je terus aku sendal pintu lagi sekali,mase ni stage ke-3 plak,nak kuarkan barg2 tu dari lift plak...lg sekali bermain dengan kederat..huh!!!tuhan la tau,lepas berjaya keluarkan barang2 tu sambil2 terpiki kalau la lift ni jatuh balik mase aku tengah angkat barang tu macam mane la agaknye ye...hehehe

stage terakhir ialah nak angkat dari depan lift ke dalam umah...agak jauh gak la dalam 50meter,aku kuatkan semangat nak angkat kotak2 yang beratnya boleh dikatakan 45kg ke atas dengan beg2 baju sebanyak 5 bijik yang besarnya sepemeluk org dewasa..hahaha,dengan bantuan adik aku n ayang aku kitorg berusaha bersungguh2 nak bagi setel secepat yang mungkin,hahaha...satu persatu kotak aku angkat,last sekali tinggal la kotak yang paling berat ni,adik n ayang aku dah cube tolak tp dapat tolak berapa inci je dah tu x bergerak dah...aku pon dalam perasaan yang serba salah,sambil berpikir boleh ke ni nak angkat???

dengan sepenuh kekuatan aku yang tinggal,aku henjut sekali je terus naik atas bahu aku kotak tu,ok yg tu setel..nak melangkah plak ni,aku rase pintu rumah aku tu macam jauh sngt je,aku susun elok2 langkah aku takut telentang ke belakang...hahaha,selepas berhempas pulas macam bergelut dengan gajah liar akhirnya aku dapat gak susun kotak tu dalam bilik stor rumah aku..lepas tu aku pun jatuh telentang atas sofa samabil bernafas menggunakan mulut...

Itulah dia cerita yang paling penat aku taip...hahaha,adios.

No comments: