Pages

Monday, January 2, 2012

Azam, Berazam untuk tahun baru.


Entry pertama untuk tahun baru ni...

Biasanya orang mesti tanya apa azam tahun baru? kalau tak tetapkan azam nanti orang kata kita ni hidup takde tujuan...wajib ke letakkan azam setiap kali masuk tahun baru?

bagi aku sendiri, terpulang pada individu tu sendiri samaada nak letak azam atau target untuk dicapai atau tak...masalahnya azam tahun lepas ada yang tak setel lagi,macam mana pulak tu? carry forward ke? tepuk dada tanya iman...

azam ada, tapi aku letak kan lebih kepada mengabdikan diri pada yang Maha Esa, sebabnya? sebab aku selalu sangat rasa macam amalan aku ni belum lagi cukup untuk mengahadap Maha Pencipta. kalau yang ni aku dapat capai insyaallah yang lain dengan automatiknya akan dapat aku capai. bab-bab duniawi ni aku nak cuba kurangkan...sama-sama kita usahakan.

Selamat Tahun Baru untuk semua teman-teman blogger.

1 comment:

~ Jebat Derhaka ~ said...

bro..carry fowd cuti tahunan pon termasuk dalam azam ka?...adehhh....terok sgt tuh...hahaha