Pages

Monday, March 7, 2011

Menang emas






Emas sekarang ni dah makin dikenali,sebab tu la mister potato merupakan syarikat pertama yang telah mengambil langkah ini,bagi aku ini satu pendekatan yang tersangat-sangat la bagus untuk rakyat Malaysia yang kurang tahu adanya emas..kalau sape yang menang tu dapat emas tu,mmg beruntung la dia sebab free-free je dapat emas jongkong tu,dah tu plak simpan la lame-lame,sebab emas ni makin lama makin beharga.

macam yang aku dah buat dalam masa tak sampai pun sebulan emas dah naik harga dari 157.20/gram kepada 160.60/gram,cuba bayangkan kalau aku simpan setahun?10 tahun?20 tahun?kalau ada rezeki lebih lagi memang aku plan nak beli emas je banyak-banyak,untuk anak cucu aku nanti jugak.

So,kawan-kawan emas ni menjamin kekayaan mase depan dan tak ada siapa-siapa yang boleh nafikan fakta ni.

Ada satu cerita, 2 orang bergelar jutawan duduk dalam sebuah kampung yang jutawan A ni ada duit sejuta yang jutawan B ni plak ada emas bernilai sejuta,masing-masing nak simpan sendiri sebab tak pecaya dengan bank,so simpanlah diorang ni harta-harta diorang sorang simpan bawah katil yang sorang lagi tanam belakang rumah,agak-agak korang la kan 10 tahun berikutnya sapa yang makin kaya???

Itulah dia inflasi,inflasi ni la yang makan nilai duit yang kita ada..seringgit zaman aku sekolah dulu boleh buat aku kenyang siap ada duit bawak balik lagi,tp skrg???singgit buat ape???beli nasik kosong je takde lauk..

so,renung-renungkan lah,macam mane kita nak jamin mase depan pewaris kita???semua benda nak kene guna duit sekarang ni apakan lagi untuk masa depan...duit yang kita ada sekarang masih samakah nilainya untuk masa depan???jawapannya ditangan korang semua..

sekian.

No comments: