Pages

Thursday, January 16, 2014

Salam maulidur rasul


Tiap-tiap tahun wajib akan ada sambutan maulid nabi kita. Tahun ni kali ke-2 aku join perarakan ofis aku. Memang dah jadi kebiasaan kalau join perarakan sebagai staf kerajaan ni sepersalinan baju melayu mesti dapat. 

Macam tahun lepas sebelum subuh lagi dah kena berkumpul kat perkarangan ofis, lepas tu naik bas jabatan ke masjid besi untuk solat subuh berjemaah. Tapi tahun ni kontinjen agak lewat untuk berkumpul, so kitorang solat subuh berjemaah kat surau ofis je. Lepas tu baru naik bas ke lokasi perarakan.

Ada orang cakap aku masuk perarakan ni untuk dapat baju je, tapi aku tak kesah pun ape orang nak kata. Yang penting bagi aku, aku dapat berselawat ke atas junjungan besar nabi. Bukan tak boleh nak selawat sorang-sorang, cuma perasaan lain bila selawat ramai-ramai.

Insyaallah kalau dipanjangkan umur lagi,tahun depan akan join lagi. 

No comments: