Pages

Friday, February 25, 2011

EMAS????




Ape yang korang tau pasal emas???

Hari ni aku nak sembang pasal emas sikit,ape yang kite semua tahu la kan emas ni sangat2 bernilai dan memang tak ada tolok bandingnya lagi.Emas ni besi yang paling berharga dalam sejarah bumi ni sejak dari zaman firaun lagi emas ni dah start orang guna untuk digunakan dalam urusan perniagaan dan juga emas ni lambang kekayaan orang zaman hari tu, tapi jangan silap..bukan zaman tu je,sampai ke saat ni sekalipun sesiape yang ade banyak emas dalam simpananya dia akan digelar orang kaya.

Sebab ape aku cakap macam tu?sebab emas ni satu2 nya barang yang tidak boleh dibinasakan,katakan la korang jemur seketul emas jongkong kat tengah panas selama bertahun2 dan lepas tu korang pegi tengok balik hasilnya..ape jadi??? tak terjejas pon kawan2..warna tak pudar,tahan lasak,nilai nya pulak sejak zaman dulu sampai sekarang meningkat je..hebat nye la emas ni kan.

Tapi kita jangan lupa kawan-kawan,emas tu asalnya dari mane?siapa yang cipta emas tu sampaikan boleh bernilai begitu rupa..semua tu kuasa ALLAH s.w.t..tanpa-Nya,tidak wujud la besi yang bernama emas itu.

Jadi untuk berkongsi pasal kekayaan ni, sesama la kita simpan emas sebanyak yang kita mampu,insyaallah akan datang aku akan bergelar tokey emas..hehe

Sekian dulu dari aku..wassalam.